Ceskezpravy SM – Admin
Nejasné finanční pozadí masivní kampaně propagující vize a úspěchy premiéra mohou být kontraproduktivní a povedou k dalšímu poklesu důvěry občanů v Petra Fialu. „Kdo to platí?“ ptají se experti z oblasti marketingu, reklamy a politologie. Lidi to prý naštve a ještě více rozohní.
ParlamentníListy.cz před několika dny poukázaly na reklamní kampaň propagující premiéra Fialu s nejasným pozadím financováním. Jde o více než stovku billboardů napříč republikou, plakáty nebo on-line kampaň.
Mnohé by mohlo překvapit, že tato kampaň není z dílny Fialovy domovské ODS, ale malé neziskové organizace, která má status zapsaného spolku, jak se dříve nazývala občanská sdružení. Spolek nese název Pravý břeh – Institut Petra Fialy.
V článku před několika dny přinesli podrobnější popis této kampaně včetně oficiálních vyjádření, kolik by měla stát. Z Pravého břehu bylo PL sděleno, že kampaň bude stát „vyšší stovky tisíc korun“. Experti z oboru to však komentovali slovy, že taková částka je za takto masivní kampaň v podstatě nemožná a dostalo se nám odhadů, že to budou spíše miliony.
Z jakých zdrojů ovšem spolek Pravý břeh tyto prostředky na kampaň sehnal nebo sežene, jsme se nedozvěděli. Na tuto otázku nám zástupce Fialovy neziskovky nereagoval. Politolog Lukáš Jelínek dokonce vyřkl otazníky nad tím, že daný spolek náhodou kampaň pouze oficiálně nezastřešuje s tím, že ji třeba reálně bude platit někdo úplně jiný.
Více info na parlamentnilisty.cz, Titulní obrázek: Archiv
Článek „To až lidi uvidí.“ Fiala a jeho reklama na každém rohu se nejdříve objevil na Ceskezpravy.