Nová republika Václav Dvořák
IP
28. 8.2020 KosaZostra čili
velice mne zaujal článek pana Lea o komunikaci s Pirátkou a poslankyní Richterovou.
Takže:
b) Rodina je základ státu, ale i celé společnosti. A po dlouhá století, ba dokonce i tisíciletí to byla pravda. Rodina, zvláště vícegenerační, zajistila sociální program pro člověka od narození až do jeho smrti, ale také zvláště v zemědělských společnostech byla výkonnou ekonomickou jednotkou. Zvláštnosti Homo sapiens (zvláště oproti jiným savcům dlouhotrvající vývoj lidského mláděte) určily již ve sběračsko-loveckých společenstvích fungujících desítky tisíc let odlišnou roli mužů a žen, což se také musilo projevit geneticky. Takže muž je silnější, přímočařejší a má lepší orientační smysl, žena je naopak emocionálnější, je schopna více současných činnosti apod. Tyto dlouhodobě vznikající dispozice se prostě za krátkou dobu vývoje kulturního člověka nemohly vymazat. Žena má také více předpokladů pro péči o děti. I v jiných dobách určitě vznikaly různé genderové variace, ale nějak se musily přizpůsobit hlavnímu dvojpohlavnímu proudu, nebo byli přizpůsobeni násilím. Psychologové znají zajímavý jev zvaný sublimace, který popisuje přetvoření prvotních neuspokojených tužeb do náhradního řešení, nejčastěji v umělecké tvorbě. Nejslavnější představitelé tohoto jsou s velkou pravděpodobností pánové Michelangelo a Leonardo da Vinci, kdy se občas soudí, že slavná Mona Lisa je vlastně tvář chlapce.
Kvalifikované dělnické profese se zařadily do společenské vrstvy, které říkáme „střední třída“ a do určité míry zpravicovatěly. Nemalý vliv na tyto společenské pohyby měl ekonomicko-společenský systém v sovětské zájmové sféře. Díky nové struktuře průmyslové výroby byly původní levicové společenské ideje prakticky realizovatelné ve formě fungující společnosti.
Budu citovat Umberta Eca v jeho Faucaultově kyvadle: „Vypracovaly si pro to teorii, že revolučním subjektem už není proletář, ale deviant, odchylka od normálu. – Radši proletarizovat devianty než deviovat proletáře …“.
A jsme u poslankyně Richterové v její myšlenkové kuchyni. A když k tomu připočteme menšiny, přičemž za menšinu lze definovat kohokoliv a fakt, že menšiny nikdy nebudou spokojeny, tak již je vše jasné.
Jeho další osud neznám a pro klid spaní raději znát nechci, protože jsem si mohl přečíst, co se děje s vyvinutým plodem při přerušení pozdního těhotenství – další „právo“ ženy.*) Takže dítě – malý člověk – dříve podoba Boha, případně podoba Krista – Jezulátka, se stává produktem jako mobil nebo televizor, na který má kdokoliv „právo“. O to, že se vlastně jedná o živou myslící bytost, která má minimálně právo vyrůstat v řádné rodině a znát svou matku a svého otce – nezájem. Ale dalším rozvíjením těchto úvah se mi dělá nevolno, tím spíše, že má kouzelná vnoučata dorůstají do školního věku a děsím s toho, že se jich ujmou pedagogičtí novátoři s myšlením poslankyně Richterové.
Takže na závěr již asi 50 let starý aforismus (mnou lehce upravený) Stanislawa Jerzy Lece, který by mohl posloužit i panu Leovi jako odpověď poslankyni:
„Od konce (tohoto) světa si mnoho neslibujte.“
*) s povzdychnutím autora, který zpochybňuje právo žena na potrat, redakce Nové republiky nesouzní.