Před několika dny se mi dostal do rukou rozhovor s bývalým příslušníkem Al Kajdá, který přeběhl k německé tajné službě, tedy jakýmsi insiderem ve věcech islámu a islamismu. Irfan Peci hovoří o tom, proč mladí migranti bojují proti společnosti, která jim poskytla útočiště, i o nedávných kraválech ve Stuttgartu a ve Vídni.
Předkládám k přemýšlení a před přečtením doporučuji připomenout si vyjádření ministra zahraničních věcí Spolkové republiky Německo Heiko Maase, že státy východní Evropy budou muset přijmout migranty, pokud chtějí nadále těžit výhody ze svého členství v EU. Toto vyjádření či spíše výhrůžku přednesl zcela jasně na zasedání Bundestagu, který zasedal u příležitosti zahájení německého předsednictví Evropské radě.
„Irfan Peci byl ve věku 16 let šéfem německé pobočky Al Kajdy. Pak opustil víru v islám a změnil strany. Jako V-Mann (informátor) znovu infiltroval islámskou scénu a pomohl úřadům rozbít teroristickou síť. Dnes Irfan Peci vysvětluje nebezpečí a struktury islamismu a chce bránit Evropu před islámem. V rozhovoru pro „Wochenblick“ Irfan Peci vysvětluje, proč tolik mladých muslimů v současné době páchá nepokoje na evropských ulicích.
Wochenblick: Narodil jsi se v Srbsku v roce 1989 a když ti byly dva roky, kvůli válce jsi uprchl se svými rodiči do Německa. Pak jsi se rozhodl jít proti společnosti, která tě přijala a stal jsi se islamistou. Jak se to stalo?
Irfan Peci: Necítil jsem se součástí této společnosti. Ve zpětném pohledu musím říci, že je to také kvůli tomu, že je vám levicovými sociálními pracovníky a učiteli neustále vtloukáno do hlavy, že jste migrant. Určitě došlo také k diskriminaci, ale pokud budete stále slyšet, že jste vždy znevýhodněn, protože je společnost rasistická, nakonec se utečete do role oběti. Je to také dobrá výmluva: stejně byste neměli šanci. To může vést k tomu, že lidé chtějí tuto společnost zničit.
Wochenblick: Myslíš si, že islám hraje roli v nedávných nepokojích ve Stuttgartu?
Irfan Peci: Ve Stuttgartu bylo provoláváno „Allahu Akbar“. To je muslimský bojový pokřik, náboženská formule. Zmíněné země původu výtržníků, Irák, Sýrie, Kosovo, Bosna … jsou všechny islámské. Média tento faktor záměrně ignorují. Snaží se vyhnout tomu, aby se otevřeně říkalo, co daná skupina je – konkrétně muslimové – a místo toho se mluví o „party scéně“.
Wochenblick: Protesty „Black Lives Matter“ vedou USA k napětí. Zároveň můžeme pozorovat výbuchy násilí mezi mladými migranty v evropských ulicích. Šíří se protesty z USA do Evropy?
Irfan Peci: To má dlouhou historii. Ve Stuttgartu bylo policii zakázáno zasahovat několik měsíců, jak potvrzují zprávy policistů. Politika stále brání policejní práci a zasahuje do ní. Takto byly vytvořeny prostory bez zákona. Respekt k autoritě, monopol státu na násilí je ztracen. Pak uvidíte fotografie protestů v USA, kde se bojuje proti policii a to motivuje k násilí také.
Wochenblick: Takže jde o pomstu?
Irfan Peci: Vidíte se v roli oběti, stejně jako černoši ve Spojených státech. Slyšíte to znovu a znovu mezi migranty: Jsme na tom, jako migranti v Evropě, stejně jako černoši v USA. Jsme znevýhodněni, jsme diskriminováni, nemáme stejné šance, a proto se budeme mstít a budeme škodit.
Wochenblick: Ve Spojených státech se v rámci nepokojů „Black Lives Matter“ zmocnil černý islamista spolu s Antifou části Seattlu. Co říkáš na spolupráci islamistů a levicových extremistů?
Irfan Peci: To mě vůbec nepřekvapuje, protože jsem předpovídal něco podobného už před lety. Četl jsem mnoho knih islamistů, kteří se zabývali strategiemi dobytí Západu. Jednou z těchto strategií bylo vstoupit v rámci tohoto boje do krátkodobého spojenectví s levicí. Protože koho vidíte například na pro palestinských demonstracích? Levici a levicové radikály. Taková aliance je pro islamisty samozřejmostí. Mají stejné obrazy nepřítele: pravici, nenávist vůči islámu.
Wochenblick: Je běžnou praxí, že se islamisté pokoušejí spojit s levicovými extremisty?
Irfan Peci: Zažil jsem to na demonstracích v květnu. Objevily se výtržnosti vůči policii. Islámská skupina, se kterou jsem byl na demonstracích, viděla dobrou příležitost házet kameny na nevěřící německé policisty. O levici ani nijak dobře nemluví, ale jsou to pragmatické zájmy, které je spojily. Pokud tam vypuknou kravály, prostě se přidáme.
Wochenblick: Je to důležitý faktor, touha po vzpouře?
Irfan Peci: Někdy ano. Na jedné straně hraje roli kriminalita, protože ve Stuttgartu byly vyrabovány obchody a plundrovalo se. Na druhé straně jde o vyjádření pohrdání, které má člověk vůči zemi a společnosti. Islamistům je vštěpováno: ti druzí jsou podřadní, jsou ne muslimové, za nic nestojí. Jsou našimi nepřáteli, zabíjejí naše bratry v Afghánistánu.
Wochenblick: Jak by se měl hodnotit konflikt ve Vídni-Favoriten, mezi tureckými nacionalisty na jedné straně a Kurdy a Antifou na druhé?
Irfan Peci: Jedná se o starší konflikt a tyto konflikty probíhají v Německu již několik let. Znovu se rozhořely kvůli IS a boji proti Kurdům. Ideologie tureckých Šedých vlků obsahuje nejen nacionalismus, ale také islámské myšlenky. Část Antify projevuje solidaritu s Kurdy proti nacionalismu Turků. Kvůli zahraniční infiltraci, neomezenému přistěhovalectví jsou tyto konflikty samozřejmě stále častější. Není náhodou, že se celá ta věc stala ve vídeňských Favoriten. (Čtvrť s převážným podílem obyvatel migračního původu)
Když jen projdete náměstím Viktora Adlera, máte pocit, že z 80 až 90% vidíte pouze migranty. Turečtí nacionalisté to považují za své území a brání je proti Kurdům.“